Introduktion

Introduktionens syfte är att barn och pedagoger ska lära känna varandra, bli bekant med förskolan och utomhusmiljön. Under introduktionen förbereds barnen i sina förskolerutiner såsom måltider, vila, blöjbyte/toalettbestyr, lek och aktiviteter.

Tider för introduktion:

Dag 1 och 2: 9.00-10.30
Dag 3: 9.00 -12.00
Dag 4 och 5: 9.00-13.30 eller enligt överenskommelse med pedagogerna.

Vecka 2 enligt överenskommelse med pedagogerna.

Under introduktionen deltar ni vårdnadshavare i den dagliga verksamheten tillsammans med era barn. Tillsammans med er lär barnet sig rutinerna på förskolan, att samspela med de andra barnen och oss pedagoger.

När är det dags att lämna?
Det är viktigt att ni som vårdnadshavare känner er redo att lämna. Därför är det bra att inte på förhand bestämma antalet dagar. Alla är vi olika och introduktionen ska vara individuell.
Vi pedagoger är lyhörda inför barnens och era behov. Tillsammans med er kommer vi överens om vad som blir bäst för just dig och ditt barn.

Uppdaterad:

Andra sidor under: Introduktion